Ačkoli jízda na kole je ve městě ideální na cesty do vzdálenosti pěti kilometrů, Zlíňané ji využívají jen ve dvou procentech všech svých cest v běžném pracovním dni. Kolo lze také využít při cestách nad pět kilometrů − dá se na něm pohodlně a rychle dojet k nejbližšímu dopravnímu terminálu nebo přestupnímu uzlu, dál cestovat veřejnou hromadnou dopravou a cestu zakončit chůzí.
Cílem naší strategie je navýšení cyklodopravy na dvojnásobek až trojnásobek do roku 2035. Předpokladem k tomu je vytvořit bezpečné podmínky pro efektivní provoz na kole při cestách do práce, školy, za nákupy nebo za zábavou.
Bude nutné doplnit síť cyklotras, a to jak samostatných stezek a smíšených stezek pro chodce a cyklisty, tak i vyhrazených cyklopruhů a piktogramových koridorů na vybraných silnicích. S tím souvisí budování zázemí pro parkování jízdních kol. Dále také systém B+R (kombinace veřejné hromadné dopravy a cyklodopravy), bikesharing (sdílení jízdních kol) a půjčovny.
Užitečné odkazy: